Photos To Share With Friends Around The World

Sunday, September 6, 2009

Setelah beberapa hari saya tidak membuka e-mail saya pada petang 27 Ogos 2009 saya dikejutkan dengan satu e-mail dari seorang hamba Allah. Beliau mengatakan telah dengan tidak sengaja melayari laman blog saya ini dan telah mengenalpasti serta mengenali salah seorang yang ada dalam gambar yang dipaparkan. Orang itu adalah Mohd. Sapuan Bin Poniran yang berasal dari Kampung Baru Simpang Rengam, Johor. Click picture to enlarge

Alamat e-mail untuk saya hubungi juga disertakan. Terima kasih atas budi jasa yang telah diberikan kepada saya. Hanya Allah yang dapat membalasnya. Mulanya saya sangka hamba Allah ini mungkin yang saya kenal tapi beliau kata tidak mengenali saya..
Pada petang 6 September 2009 Mohd. Sapuan Bin Poniran telah menelefon saya. Kami bersembang agak panjang lebar. Rasanya lebih dari setengah jam. Tidak dapat digambarkan betapa gembiranya saya dapat berbual dengan beliau. Sebenarnya dulu, sekitar tahun 1982-1984 kami sering juga berhubungan melalui telefon. Ketika itu saya bertugas di Pulau Pinang. Namun maklumlah dulu kemudahan handphone belum ada. Lama-kelamaan kami terputus hubungan.
Petang itu juga beliau telah menghantarkan gambar bersama keluarga kepada e-mail saya. Mohd. Sapuan Bin Poniran kini bertugas sebagai Pegawai Teknik (Technical Officer) di Unit Business Support & Quality Management di Telekom Malaysia Berhad di Bukit Timbalan Johor Bahru, Johor. Semoga kali ini hubungan tidak akan putus lagi..InsyaAllah.

0 comments: