Photos To Share With Friends Around The World

Monday, June 15, 2009

Pada tanggal 15 Jun 2009 pada jam 12.34pm saya telah dikejutkan dengan satu panggilan telefon dari sesaorang yang telah hampir 33 tahun tidak diketahui khabar berita. Beliau memperkenalkan diri sebagai Wong Yun Keong. Saya amat terharu dengan kesungguhan beliau mencari 'contacts' teman-teman persekolahan terutama yang belajar pada tahun 1977 di Sekolah Menengah Dato' Haji Hassan Yunus , Renggam, Johor.

Sungguhpun kami berbual agak panjang lebar juga bertanyakan khabar antara satu sama lain namun dihati kecil saya amat merasa malu. Malu kerana masih tidak dapat 'recall' sahabat yang bernama Wong Yun Keong ini. Tapi beliau dengan selamba mengatakan masih mengenali suara saya. Terus terang saya katakan dan saya ingin memohon maaf kerana tidak dapat mengingati rupa beliau. Saya harap brother Wong Yun Keong tak berkecil hati.

Dalam perjalanan pulang dari pejabat sekali lagi beliau menelefon saya mengatakan yang beliau telah 'upload' kan gambar-gambar kenangan semasa 'reunion' pada tahun 2008 dan 2009. Melihatkan gambar-gambar tersebut saya berasa cemburu juga kerana tidak dapat bersama mereka. Harap-harap selepas ini saya akan berpeluang sama.

Tujuan saya mengujudkan 'blog' ini hanyalah satu. Ingin mencari seramai mungkin teman-teman sepersekolahan dulu. Harapnya dapatlah kita bersatu di Laman Nostalgia ini.
Buat kali ini saya sertakan beberapa keping gambar yang masih dalam simpanan saya. Diharapkan kalau ada sesiapa yang mengenali sesaorang dalam gambar tersebut komenlah sikit ye.

Saya menyeru kepada sesiapa sahaja yang mengenali saya dapatlah kiranya berhubung dengan menjadikan blog ini sebagai pemulanya.


0 comments: