Photos To Share With Friends Around The World

Saturday, July 18, 2009

Setelah mendapat nombor telefon dari Bro Thu Jon Foo pada 16 Julai 2009 yang lalu saya telah cuba menghubungi Brother Lee Yock Chin. Syukur kali ini saya berjaya. Walaupun ada sedikit gangguan talian semasa kami berbual dapat juga kami bercerita pendek. Beliau berjanji akan menghubungi saya melalui e-mail. Dalam mail beliau mengatakan bahawa kenangan semasa di SMDHHY, Rengam adalah kenangan manis yang tidak mungkin dapat dilupakan. Sebenarnya begitu juga bagi saya. Banyak kenangan pahit manis yang ada disana. Sekali sekala bila saya balik ke kampung pun saya ambil peluang berkunjung ke sekolah tersebut. Menghayati 'spots' tertentu yang ada kenangan bagi saya.Click the picture to Enlarge

Sedikit maklumat untuk kita kongsi tentang Brother Lee Yock Chin...beliau kini seorang guru yang mengajar di Batu Pahat, Johor. Mempunyai 2 orang anak lelaki ( family planning ka brother?). Baru saya tahu yang "Reunion Gathering" telah diadakan sebanyak 4 kali. Yang pertama di Layang-Layang, Johor, kedua di Johor Baharu, ketiga di Simpang Rengam dan keempat juga di Simpang Rengam. Dengar ceritanya lepas ini akan dibuat di Kluang, Johor. Bila pula hendak buat di Ipoh? Saya amat berharap akan dapat menghadiri di "Reunion" yang akan datang.

Video ini saya tujukan kepada sesiapa saja yang bertugas sebagai GURU termasuk semua bekas guru saya yang pernah mengajar saya dahulu di SMDHHY, Rengam, Johor. Terima kasih cikgu.

1 comments:

Y C Lee said...

Abang Selamat, tak tersangka kamu menulis tentang saya di laman web nostalgia kamu. Terima kasih banyak.