Photos To Share With Friends Around The World

Sunday, August 16, 2009

Mohd. Noh Bin Mohd. Alwi salah seorang sahabat saya yang dari dulu hingga kini tetap berhubung walaupun ada seketika kami terputus hubungan selama beberapa tahun. Setiap kali Hari Raya , dan kalau saya balik ke kampung di Felda Bukit Permai beliau tetap tidak lupa datang kerumah. Kami merupakan rakan sekampung dan sama sekolah semasa di sekolah rendah dan sekolah menengah. Sungguhpun beliau 2 tahun lebih muda dari saya dan beliau belajar di Aliran Melayu semasa disekolah namun kami agak akrab dalam banyak aktiviti sekolah. Aktiviti kegemaran kami ..Pasukan Pengakap dan tahap tertinggi kami adalah Pengakap Kelana Sekolah. Saya masih ingat lagi kerja gila yang pernah kami lakukan. Demi untuk mendapatkan anugerah pengembaraan pengakap kami pernah berjalan kaki melalui 'rel kereta api' dari pekan Rengam ke Layang-Layang. Esoknya dengan bangganya kami laporkan kepada cikgu pengakap tentang 'adventure' yang telah kami buat namun bukan pujian yang kami dapat tapi kemarahan kerana membahayakan diri kami.. lucu juga bila diingatkan.

Beliau kini bertugas dengan Pasukan Polis Diraja Malaysia di Bagan Serai, Perak. Sesekali beliau akan menghubungi saya melalui telefon. Pada jamuan Hari Raya tahun lalu (2008) beliau bersama keluarga telah datang kerumah saya di Ipoh. Oleh kerana tiada gambar 'still photo' dalam simpanan saya disini saya paparkan sedikit petikan gambar video tersebut. Semoga perhubungan akan tetap kekal selamanya. Kepada sesiapa yang mengenali beliau dan mahu berhubung semula bolehlah mendapatkannya daripada saya di alamat e-mail diatas.

1 comments:

LeaQistina said...

hehe... nak citer kalbet plak.. keh3~