Photos To Share With Friends Around The World

Saturday, August 8, 2009

Sepanjang minggu ini saya agak sibuk dengan tugas dipejabat. Namun saya mengambil peluang cuti minggu ini untuk menulis sedikit mengenai seorang sahabat lama yang memang telah lama saya cari. Setakat ini berbagai maklumat yang saya terima tapi masih belum meyakinkan. Saya amat berharap sekiranya ada diantara pengunjung blog saya ini mengetahui mengenai beliau tolong sampaikan kepada saya. Tumpang Bin Nasir merupakan salah seorang sahabat yang paling karib ketika kami bersekolah dulu. Saya mengenali keluarga beliau. Namun kini telah terputus hubungan. Kali terakhir saya cuba mencari beliau kira-kira 10 tahun lalu dengan mengunjungi rumah keluarga beliau di Bandar Kejora. Ketika itu saya dimaklumkan beliau telah ke Amerika Syarikat untuk menjalani Kursus sebagai Juruteknik Tentera Udara Diraja Malaysia. Ada beberapa keping gambar yang ditunjukkan kepada saya. Memang segak beruniform tentera. Memang sejak dulu lagi beliau merupakan salah seorang pelajar lelaki dikira 'handsome' dan jadi rebutan pelajar perempuan. Banyak sekali kenangan saya bersama beliau samada semasa sama-sama belajar atau semasa bergiat aktif didalam Persatuan Pengakap Sekolah. Saya pernah tinggal bersama keluarga beliau ketika di Ladang Ulu Remis, Layang-Layang, Johor. Selalunya semasa setiap kali hampir peperiksaan. Masih terbayang di benak saya bagaimana keluarga beliau melayani saya seperti anak mereka sendiri.


Maklumat terbaharu yang saya terima adalah dari Brother Steven Foo Tze Chih. Beliau memberitahu mungkin Tumpang kini berada di Tentera Laut Diraja Malaysia Lumut, Perak. Mana satu yang betul saya pun tak tahu tapi saya akan terus berusaha untuk menjejaki dan mendapatkan sebanyak mungkin maklumat tentang beliau. Harapan saya agar teman-teman yang tahu mengenai beliau dapatlah menyalurkannya kepada saya. Semoga Allah memakbulkan doa saya untuk bertemu beliau suatu hari nanti.


*Terima kasih Brother Freddie Wong Yun Keong sekali lagi kerana bersusah payah mengirimkan kepada saya gambar ketika 'reunion 2007' saya akan uploadkan ke 'photobucket' tidak lama lagi.

1 comments:

Anonymous said...

No contact Tumpang bin Nasir:
1) 012-7876282
2) 013-3420526
3) 012-6576282