Photos To Share With Friends Around The World

Wednesday, September 23, 2009

Click picture to enlarge

Setelah mendapat nombor telefon yang baru dari Wong Sow Jee melalui e-mail, saya terus menghubungi beliau walaupun dah agak lewat malam hampir jam 11.00 malam. Tak sabar sebab sebelum ini saya sudah cuba menghubungi beliau sebanyak 2 kali tapi tidak berjawab. Beliau berjanji esok akan datang kerumah saya untuk menghantar sekeping CD yang mengandungi gambar-gambar Reunion 2009.
Wong Sow Jee kini adalah seorang guru yang mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Yuk Choy, Ipoh. Beliau telah menetap di Ipoh sejak 1983. Menurut beliau setelah tamat kursus perguruan di Ipoh, beliau telah ditugaskan di Johor namun setelah berkahwin beliau bertukar ke Ipoh kerana mengikut suami.
Semasa disekolah dulu kami sentiasa belajar dalam kelas yang sama dari Remove Class hinggalah ke Form 5.Click picture to enlarge

Setelah hampir 32 tahun tidak berjumpa akhirnya pada jam 12.45 tengahari beliau tiba dirumah saya. Kebetulan hari ini (Raya ke 4) saya masih bercuti tapi isteri saya sudah mula bertugas hari ini. Kami berbual panjang hampir 2 jam. Sambil berbual, saya mengambil peluang menayangkan gambar-gambar Reunion yang ada untuk mendapatkan banyak lagi nama-nama bagi dikenalpasti. Banyak jugalah gambar yang telah berjaya dikenalpasti oleh kami. Ucapan setinggi-tinggi terima kasih kepada Wong Sow Jee yang telah bersusah payah datang kerumah saya. Kesanggupan beliau bertemu menandakan beliau seorang yang menghargai kenangan dan menghargai persahabatan. Sempatlah juga beliau bergambar bersama saya dan salah seorang anak saya serta juga bersama isteri saya.

2 comments:

the Razzler said...

Hi! Bro..

Glad to know that you met up with Sow Jee. Hope to see you during next year's gathering where you will meet up with the whole bunch..

Selamat Hari Raya.. :)

SelamatWan said...

I'm waiting impatiently for that moment. I'll try my best to be there to see you guys. TQ bro..